Jaką antenę telewizyjną kupić do odbioru telewizji naziemnej?

Do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej potrzebna będzie dobra antena DVB-T, która bez problemu dostarczy sygnał do odbiornika telewizyjnego. Jaka antena będzie najlepsza? Oto kilka wskazówek, które ułatwią wybór.

Antena zewnętrzna czy pokojowa?
Anteny pokojowe mają niewielką konstrukcję, jednak aby zapewniły sygnał dobrej jakości, muszą znajdować się blisko silnego nadajnika. Jeśli odległość mieszkania od nadajnika jest spora to nawet dobry wzmacniacz nie pomorze by jakoś sygnału była zadowalająca.

W przypadku sporej odległości od najbliższego nadajnika warto zakupić antenę zewnętrzną, która będzie o wiele efektywniejsza niż antena pokojowa. Wszystko dlatego, że antena umieszczona na zewnątrz lepiej odbiera fale UHF, które w przypadku anten pokojowych są tłumione przez ściany i różne przeszkody.

Na co zwracać uwagę przy wyborze anteny zewnętrznej?
Konstrukcyjnie większość anten jest do siebie bardzo podobna. Jedak nie o wygląd tu chodzi tylko o parametry techniczne. Przede wszystkim należy sprawdzić zysk bez wzmacniacza i ze wzmacniaczem wyrażany w dBi, który im wyższy tym lepiej. Kształt anteny nie ma takie wielkiego znaczenia jak materiały z jakich została wykonana antena. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie aluminium i plastiku.

Poza anteną ważny jest też dobrej jakości maszt oraz obejmie, gdyż konstrukcja musi być odporna na silne działanie wiatru.

Antena zewnętrzna TV DVB-T aktywna Maclean MCTV-995 A Lte

Antena TV DVB-T wew-zew Maclean MCTV-970 Black

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>